8 Temmuz 2011 Cuma

Neden İnanmıyorum..

6. gününe girdiğimiz şike soruşturmasında zaman geçtikçe belirsizlik , belirsizlik de artınca sıkıntı artıyor doğal olarak..Her kafadan sesin çıktığı bir ortamda konuşulanların çok ama çok az bir kısmının netleşmiş olması ( tutuklamalar ) insanların sinirlerini iyice bozuyor , bozmaya da devam edecektir..

Fenerbahçe taraftarı asla ve asla suçluluların ceza almamasını , affedilmesini vs düşünmüyor..Ortada ''ispat edilmiş '' ve somut bir şekilde '' delillendirilmiş '' suçlar varsa bu suça karışanların mutlaka ama mutlaka cezaları verilmeledir diyor..En azından kendi adıma şunu rahatça diyebilirim ki ben kendi takımımla ilgili olaylara bakarım..Geçmişte ne yaşanmışsa yaşanmış , kim ne yapmışsa yapmış  beni ilgilendirmez..Eğer benim yöneticim bir usça karışmış ise cezası neyse önce o sonra ben çekeyim..Her ne kadar denetim şansı olmadığından bireylerin işledikleri suçtan kurumların ceza almasını saçma da bulsam kanun böyle diyor..

Ancak geride kalan  6 günlük süreçte yaşananlar ve konuşulanlar insanın midesini bulandırıyor , kuşkulandırıyor..Yazılıp çizilenlere her ne kadar çok itibar etmesem de okuduğumda kafamda cevabı olmayan onlarca soru oluşuyor..

Baştan söylüyorum..Ben mevcut iktidarı destekleyen birisi değilim..Üstüne son yıllarda yaşanan operasyonlar sonrası emniyete güveni hiç olmayan birisiyim..O yüzden olaylara bakışım sırf Fenerbahçe söz konusu diye böyle değil , burada konu Gs , Bjk ya da x-y de olsa aynı olacaktı..Makarası , dalga geçmesi başka olayın gerçekleri başka benim için..Birazdan okuyacağınız sorulara mantıklı ve gerçekçi cevaplar bulduğumuz anda zaten herşey netleşmiş olacak..Ya suçlu olacağız ya da masum..

İlk olarak günlerdir düşündüğüm ama cevabını bulamadığım bir konu var..Operasyonların nasıl işlediğini net bilmediğim için bunları suçlama olarak değil sadece sorulara cevap bulmak için soruyorum kendi kendime..İfade edilen 2010 yılından beri hem teknk hem de fiziki takip olduğu..Yani fotoğraf , video , konuşma kaydı vs ne varsa sonradan değil an be an polisin elinde..Liglerin bitiş tarihi 22 Mayıs..Bu süreden sonra ele geçtiğini düşündüğüm ''belge'' yok belli ki..Elde bu kadar net belgeler varken ve bunlar maçlar oynanırken ele geçiyorken operasyonun başlama tarihi neden 3 Temmuz ? 40 günlük sürede ne gibi bir hazırlık yapıldı..İddianame hazırlansa anlarım , ama bildiğim kadarıyla bir iddianame yok..Operasyonun bu kadar geç başlamasında benim düşündüğüm  2 sebep var..1- Genel seçimlerin olması.. 2- Uefa'ya verilecek takım isimlerini bildirmesi öncesi Tff'nin önündeki zamanı daraltmak..

Büyük iddiası olan operasyonlarda benim düşüncem dalgalar olmaz elde net belgeler , deliller varsa..Sonuçta Emniyet hüküm verecek kadar emin konuşuyor kendinden..Bulgular vardır yerine tespit edilmiştir diyebilen kurum neden soruşturacağı kişilere zaman versin değil mi..Ergenekon ya da Balyoz demeyin bana lütfen..Orda suçludan delile ulaşılmaya çalışıldığı ortada..Burada büyük deliller var deniliyor..Bu iş Fenerle sınırlı kalmayacak deniliyor..150-200 kişi olacak deniliyor..Ama biri de kalkıp arkadaş bu nasıl iş demiyor..Sen 150-200 kişi varsa neden hepsini aynı anda almazsın ki..Örneğin İ.Akın ismi geçiyor medyada..Bu adam bu işlere cidden karışmış ise sonunu bile bile olduğu yerde kalır mı..

İktidarın işine gelen operasyonlarda gözlatı ve tutuklamalar basına güzel servis edilir..Daha mahkemesi olmayan , sonuçlanmayan insanların görüntüleri yayınlanıp kamuoyu desteği aranır..Bakınız bu suçlu diyerek..Ama aksi durumlarda örneğin Deniz Feneri yayın yasağı konulur..İtibar korunur , halk çok şey duymasın istenir..Fenerbahçe itibarı bu olayda hiç düşünülmedi..Aynı şekilde tutuklanan insanlar..Bu da kafalarda soru işareti uyandırdı..

Servis edilen belgeler , haberler , görüntüler genelde ya Taraf gazetesinden ya da Doğan Medya Grubu'ndan çıktı..Yandaş medyanın bu  rahat bilgi alabilme özelliği ne tesadüf ki diğer hükümet destekli operasyonlarda da mevcuttu..Hatırlayalım ki sonradan sahte olduğu ispat edilen belgeyi hazırlayan ve servis eden ve bunları yayınlayan hep aynı kurumlar , gazeteler..Alın size bir soru işareti daha..

19 maçta şike ve teşvik var deniliyor..Şu an tutuklu olanlardan 2 futbolcu , 1 teknik direktör ve 1 de başkan var Fenerbahçe ile alakalı isimler dışında..19 maçın 8 ya da 9 unda biz varız..Bu ekiple bu kadar fazla maçta şike yapmayı nasıl becermişiz anlamış değilim..Cevap olarak 2. , 3.dalgalar gelebilir diyenler olabilir..Yukarıda zaten bu konudaki düşüncemi yazdım..

Aziz Yıldırım'ın daha tutuklama kararı vs çıkmadan önce emniyetteki fotoğrafları servis edildi dün basına..Suçlu imajı kuvvetlendirildi..Bu nasıl bir sistem düşünün artık..

İlk 2 gün Emenike ve Sezer ile ilgili iddialar da bulundu başta Cnn Türk olmak üzere tüm medya..Ve bu insanlar serbest bırakıldı..Bjk maçı için hakem değişikliği için uğraştığımız ve Cüneyt Çakır ile başkanımızın yemek yediği konuşuldu..Bu konuda Cüneyt Çakır her ne kadar onu tamamen masum yapmasa da kendinden emin bir açıklama yaptı..Açıklamasında ispat edilsin hakemliği bırakırım dedi..Hakem değişikliği için aranılacak isim olan Oğuz Sarvan yok öyle bir şey dedi..Kısacası Fb aleyhine herşeyi dilege getiren medya ve buna inananlar gerçekleri görmezden geldi..Ve hala inanmaya devam ediyorlar , basında yazılan herşeyi gerçek olarak kabul edenler yazılanların bazıları yalan çıkınca sus pus oluyorlar..Aklıma takılan soru şu..Acaba içeriden bu tarz uydurma haberler yayarak kamuoyu yaratmak mı amaçlanıyor..Çevremize bakarsak başarılı oldukları da ortada..

Herkes şike soruşturmasındaki insanların bahis oynayıp kendilerine çıkar sağlamış olabileceklerini konuşuyor..O zaman ben de şunu söylüyorum..Ya bu operasyona katılan ve her maç öncesi maçın sonucunu bilen polisler bahis oynadıysa..O zaman onların ve çevrelerinin de hesapları incelensin..

Aynı şekilde 5 günde 600 milyon tl civarı değer kaybeden Fb hisseleri de incelensin..Satışlar , alışlar..Usüle aykırı bir şey var mı yok mu anlayalım , içimiz rahatlasın..

Daha operasyonun ilk günü iddialarda bulunan tüm gazeteciler FB kesin küme düşürülecek diye diye kamuoyu yarattılar..%99,9 ya da %100 dışında oran duymadım..Avukatlar bile belgelere ulaşamazken bunlar nasıl olur da bu kadar emin konuştular..Acaba amaç küme düşürülme kesin şeklinde kamuoyu yaratıp Fenerbahçe yönetimini bazı pazarlıklarda kozsuz bırakmakmıydı ? Çünkü aynı medyada 1-2 gündür Fb ligde kalabilir ama -30 puan ceza alacak şeklinde haberler var..Maddi kaybı düşünen yönetim belki korkar ve bunu kabul edebilir düşüncesi mi vardı..

Sanık avukatları laf birliği etmişcesine aynı şeyi söyledi dün sabah..Ortada net , somut bir delil yok..Bu adamların hepsi birden mi yalancı ??

Aylardır konuşulmayan Deniz Feneri soruşturması neden bu olayın ardından gündeme geldi..Amaç bakın biz her olayın üstüne gidiyoruz imajı yaratmak mı..Aradan geçen süreçte delillerin yok edildiği iddia edilen bir davayı gündeme getirmek neye yarar ki başka zaten..

Bazı gelişmeler Fb lehine giderken Başbakan'ın açıklaması ve bu açıklamadan 1 saat sonra polisin gözaltı görüntülerini servis etmesi sonrası rüzgarın ters yöne esmesi de mi tesadüf..

Sorular uzar , aklıma ilk gelenler bunlar..Soru da denmez tabi bazıların , düşünce..Ben biz kesin masumuz demiyorum..Bunu Tanrı ve adı geçen isimlerden başka kimse bilemez şu an..Sadece bazı kurumlara olan güvensizliğim yüzünden mahkeme sonucuna kadar bekleme taraftarıyım..

Ortada gerçekten suçlu olanlar varsa cezasını çeksinler..25 milyonluk camianın her bir bireyi de eminim ki suçlu olup hüküm giyenlere hakkını helal etmeyecektir..Aziz Yıldırım şike yapsa da ben bu operasyonun Türk futbolunu kurtarmak amaçlı olduğunu düşünmüyorum yukarıdaki sorulara cevap alamadığım sürece..

Başlarda da yazdım..Benim için bu olay sadece Fenerbahçe değildir..Bundan 1 hafta önce Balbay masum , Ergenekon'a inanmıyorum diyen Bjkli , Gsli dostlara şaşırdım doğrusu..Ne değişti de basına ve polise güvenmeye başladılar anlayamıyorum..Gerçi Fenerbahçe düşmanlıkları herşeyin önüne geçebilir di mi dostlar..Makara yapın , dalga geçin..Ama soru sormaktan vazgeçmeyin sevgili ezeli rakip taraftarı arkadaşlarım..He bir de bana sakın Ergenekon yalan demeyin , yüzünüze tükürtmeyin..

30-35 yıldır dürüstüğü ve objektifliğiyle Türk halkının takdirini kazanmış büyük gazeteci Uğur Dündar'ın da dediği gibi Fenerbahçe'yi ele geçirmek isteyenler avuçlarını yalayacaklar..




1 yorum:

emir.z dedi ki...

http://emirz.blogspot.com/2011/07/kanarya-kanadinda-olmek-zamani_08.html

Eskilerden

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...