31 Ocak 2011 Pazartesi

6 numara..Tuncay Şanlııııı...

Fenerbahçe'den sonra önce Middlesbrough..2.yılın sonunda takımının küme düşmesi üzerine vasat bir Epl takımı olan Stoke City..Çoğunluğu oynamadan,yedek oturularak geçen 1.5 senelik Stoke kariyeri sonrası Bundesliga'ya geçip Wolfsburglu olmak..3.5 yıllık imzayı attı Tuncay,6 numaralı formayı da kapmış..İnşallah başarılı olur..En baştan hataydı Epl'e gitmesi..Çok dedim çok yazdım onun gibi topçu çok orada sırıtır diye..Milli takım için istiyorum başarılı olmasını yoksa Fenerbahçe'den giden topçuları %90 silerim defterden,Tuncay gibilerini..

Değdi mi dicem bırakıp gitmene..Bence boşa geçen bir 3.5 sezon oldu Tuncay için..Pardon unuttum..Askerlik 21 güne indi onun için..

Bu arada haberi dün ilk biz verdik..Havamız olsun .d

Okul açık is back..

Dünün en anlamlı pankartı herhalde..Bazen kızsak da hepimiz çok seviyoruz Aykut Kocaman'ı ve başarılı olmasını her şeyden çok istiyoruz..Pankartı düşünüp hazırlayanların ve açanların ellerine sağlık..Belki tepki görcem ama bu konuda fikrimi söylemek istiyorum,sanki skor 2-0 yerine 0-0 iken açsak biraz daha iyi olurdu ..

Son rakam 58 milyon Euro..

58 milyon €..Son rakam bu Torres için..Her ne kadar rakamlar artsa da önceden burada yazdık Torres transferini..Para bir kez daha devreye girip kazandı..Liverpool 2 yıldır süren Chelsea'nin Torres ısrarına daha fazla dayanamadı ve sonunda İspanyol forvet güneye doğru inip Londralı oldu..Hayırlı olsun Mavilere..Sezon sonu Aguero mu Drogba mı Real Madridli olcak yarışında Drogba bir adım öne çıkmış durumda sanki..

Para para para..

30-35 milyon poundla başladı teklif..Hayır oldu cevap..Sonra 40 milyon+Sturridge oldu..Cevap gene hayır oldu..Chelsea almak için,Liverpool ne olursa olsun satmamak için direniyordu..Son bi hamle yaptı Liverpool..50 milyon pound +Anelka dedi..Chelsea'den şimdilik ses çıkmadı..Gözü kara Abramovic için miktar sorun değil,ödeyebilir..Anelka'nın da zaten ayrılık zamanı geldi,ortalamanın üstünde kaldı Chelsea'de..Bugün netleşir durum,olur ya da olmaz..Ama paranın gücü iyice etkilemeye başladı futbolu..Siz de sıkılmadınız mı bu paralı başkanların futbola yaptıklarından..

Barcelona şampi..


1-Barcelona 58
2-Real Madrid 51

Daha 17 hafta var La Liga'nın bitmesine..Üstelik Real Madrid-Barcelona maçı daha oynanmadı..Fark 7..Yani daha her şey bitmiş değil..

Bu düşünce mantıklı gözükebilir ilk bakışta..Ancak 7 puan önde olan takım Barcelona olunca işin şekli değişiyor..Üst oranı 1.10lara düşen,15 de 15 yapan bir takımıın 7 puanlık avantajı kaybetmesi mümkün değil..Jose Mourinho zaten burdan gelip takımını şampiyon yaparsa cidden tarihe geçer..Daha çok erken belki ama Barcelona'nın şampiyonluğu şimdiden kutlu olsun..

Ligue 1 takımlarının bütçeleri..

Fransa Ligue 1 takımlarının 2010-11 sezonu bütçeleri..20 takımın toplam bütçesi 1.05 milyar €..Yayın gelirleri yüksek bir lig olduğundan rakamlar da haliyle fazla..Ee bi de al-sat olayları fazla..4 büyük takım Marsilya,Psg,Bordeaux ve Lyon toplam rakamın %42'sini oluşturuyorlar..

Ligue 2 takımlarının toplam bütçesi ise 204 milyon €..5de 1 gibi bir oran var Ligue 1 ile..

Rakamlara buradan ulaşabilirsiniz..

Milan'dan beklenen transfer..

34 yaşındaki Nicola Legrottaglie bu gece yaptığı açıklamayla Milanla anlaştığını açıkladı..Nesta'nın sakatlığı sonrası defansa takviye yapması beklenen Milan'dan beklenen bir hamle..Eee yaş da uygun zaten..

30 Ocak 2011 Pazar

Bu bir fanatik Fenerbahçe taraftarı gözünden Trabzon maçı hikayesidir..

Maç öncesi taraftar gerekli mesajı verdi zaten esasında..



Bizimkiler mesajı almışlardı..Önce Lugano çıktı sahneye..





Sonra peşinden Niang..


Gol atmasa da sahada fırtına gibi esen Mehmet Topuz'u da unutmamak lazım tabi..


Maç bitti..Skor tabelada yazıyor..



Lugano zaten durumu özetlemiş..


1996'dan sonra bir kez daha..NKAK!!


Ve son olarak..5 numara..Emreeeeee..

Almunia topu tut,tut topu tut..

Bu adam nasıl hala forma giyiyor anlamak zor..

Kışın zorlukları..

Maçın 18.dakikasında iyice artan kar yağışı yüzünden ertelenen Bologna-Roma maçından bir kare..

Kart görmeyen Osasunalı kaldı mı..?

Real Madrid'in belki de şampiyonluğa veda ettiği maç olacak Osasuna maçı..Hem Ronaldo'nun 50de 50 yapma rekoru da yalan oldu..Ama bunlardan çok bu maçın en dikkat çekici yanı sarı kartların havada uçuşması olabilir..9-3 kazanmış Osasuna..Hakem kart çıkarmaktan yorulmadı mı acaba..

Nasıl koydu Aykut Kocaman.!!

Maç öncesi taraftar gerekli mesajı vermişti..Topçular da gerekeni yaptı özellikle ilk yarım saatte..Dün yazdım burada bu maçta ısıran,basan,koşan Fenerbahçe sahada olacak diye..Müthiş bi presle başladık oyuna..Net pozisyonumuz yoktu belki ama oyunu ileri taşıdık hep,rakibi çıkarmadık..Üstüne önce Lugano sonra Niangla golleri bulunca ilk yarım saat bitmeden skoru 2-0'a taşıdık..

Bana kimse bugün sahada 1 tane Mehmet Topuz olduğunu söylemesin..Ben en az 3 tane gördüm..Yoksa bir oyuncu aynı anda hem sağda hem göbekte hem de solda olup rakibe basamaz..Helal olsun Mehmet'e..En iyi toplarından birini oynadı M.Topuz..Emre'nin fazla ön planda olmadığı bir maçta orta sahada üstün olmamız sevindirici..

Kazandık..Fark 4..Haftaya hem Gökhan hem Selçuk yok cezaları yüzünden..Selçuk neyse de Gökhan'ı oldukça arayacağız..Manisa zor takım,2.yarıda da çıkışa geçtiler,sıkıntılı bir deplasman olabilir..Kazanırsak o moralle yürür gideriz..Net..

FA Cup 5.tur eşleşmeleri..

FA Cup 5.tur kuraları az önce çekildi..19-20 Şubat tarihlerinde oynanacak maçların listesi..

Fulham-Tottenham galibi v Bolton-Wigan galibi
Man Utd v Crawley
Everton-Chelsea galibi v Reading
Leyton Orient v Arsenal
Birmingham City v Sheff Wed
Stoke City v Brighton
Notts County-Man City galibi v Aston Villa
West Ham v Burnley

Arsenal-Manu ve turu geçerse Chelsea için kolay bir kura olmuş..Çeyrek final uzak değil bu takımlar için..

Adım adım zirveye..Messi..

Guardiola'ya göre 164 transfermarkt 'e göre 163..Messi'nin Barcelona forması altında attığı gol sayısı..239 maçta hem de attı bu golleri..Bununla da kalmıyor tabi..72 de asisti var..İlk sezonlarında Ronaldinho'nun gölgesinde kalıp son 2-3 sezona göre az forma şansı bulduğunu da unutmamak gerekir..

Barcelona tarihinin en golcü ismi İspanyol Cesar Rodriguez..1942-55 yılları arası Barca forması giyen oyuncu 235 gole imza atmış..Takipçisi Macar Kubala ise 194 gol atmış 11 sezonda..İspanyol Samiter 178 golle 3.sırada yer alırken 4.sırada tanıdık bir isim var..Lionel Messi..164 golle..

Arjantinli futbolcu oldukça genç,daha 24 yaşında..Sakatlık vs olmazsa daha uzun yıllar Barcelona forması giyecektir..En kötü 7-8 sene forma giyse ortalama hadi en az 25 gol atsa kafadan 200 falan yapar..Ben Messi'nin 400lere falan ulaşacağını düşünüyorum bu formuyla..Ve kolay kolay kırılamayak rekorlara adını yazdıracak Barca tarihinde..Yakışır da..

Yüreğini Koy Ortaya!!

Trabzon maçı için yapılan hazırlıklardan biri..

Saldır Ümit Özat saldır saldır!!

video
Ankaragücü-Manisaspor maçının ilk yarısında A.Gücü sonrası Ümit Özat'ın gol sonrası Gecekondu'ya tepkisi ve sonrasında yaşananlar..

50 de 50 olabilcek mi..CR7

Manu forması giyerken futbolu tavan yapan ve rekor bir ücretle Real Madrid'e transfer olan Portekizli futbolcu Cristiano Ronaldo ulaşılması zor rakamlara sahip..Kimi kaynaklar 48 dese de oynadığı 49 lig maçında 49 gol attı CR7..Yani %100 lük bir rakam ya da maç başına 1 gollük bir ortalama..Ne Di Stefano ne Sanchez ne de Ruud van Nisetelrooy bu ortalamaya ulaşamadı Real Madrid forması ile..

Bu akşam 50. maçına çıkacak CR7..Gol atarsa 50de 50 olacak..Cidden inanılmaz bir rakam..Bu sezon tüm kupalarda toplam 32 maç forma giyip 32 gol attı CR7..Tam bir gol makinası..

Barca rekora ortak oldu..

Barcelona dün akşam deplasmanda Hercules'i 3-0 yenerek yoluna devam etti..Gayet olağan ve sıradan bir gelişme ilk bakışta..Ancak bu galibiyetin anlamı fazla..Barcelona dün akşam ki galibiyetler üst üste 15.kez kazanmış oldu ve bu konuda rekorun sahibi olan Real Madrid'i yakalamış oldu..

1960-61 sezonunda Di Stefanolu Real Madrid 15 maç üst üste galip gelmiş ve geride kalan 50 yılda bu rekoru kırabilen olmamıştı..Şimdi rekora ortak var..Pep takımınla gurur duyduğunu,rekora ortak olmalarının başarı olduğunu ifade etmiş..Eğer üzerinden 50 yıl geçiyorsa bu ne kadar zor olduğunu gösterir demiş genç teknik direktör..

Glazer'e tepki yakındır..

Taraftarla arası papaz olan Manchester United'ın sahibi Glazer ailesi sanırım kendilerine yapılan protestoları pek takmamış olacak ki tepki göreceği kesin olan bir karar almış..Göreve geldiği 2005 yılından beri bilet fiyatlarını %67 yükselten Abdli başkanlar yeni bir artışa gitme kararı almış İngiliz basınına göre..Yeni zam oranı %11..Borçlar artınca beklenen bir gelişmeydi,bakalım tepki ne olacak..Ya ne olursa olsun zamlı fiyatlara rağmen bileti,kombineyi alıp gene stad içi tepki ya da boş tribünler..

Robben'e bak sen..

Dün oynanan Werder Bremen-Bayern Münih maçından bir kare..2 takım arkadaşı arasında yaşanan tatsızlık..Robben Müller'e sağlam geçiriyor..Sebep Robben'e göre Müller'in bencil olması..

29 Ocak 2011 Cumartesi

Bale için dudak uçuklatan bonservis..

Liverpool'un Torres için Chelsea'nin yaptığı teklifi reddettiği ve Chelsea'nin bunun üzerine teklifi 40 milyon pounda çıkaracağı konuşuluyor..Ancak Liverpool'un bu teklifi kabul edeceğini ilk başlarda düşünsem de son gelişmelerden sonra düşüncem değişti..

İnter direktörü Marco Branca Tottenham'ın Galli yıldızı Bale'i izlediklerini açıkladı..Tottenham'ın bu oyuncu için 40 milyon pounddan fazla miktar talep ettiğini söyledi Branca..Branca bu miktarın kendileri için çok fazla olduğunu ve  kulüp politikaları doğrultusunda bu oyuncuyu bu miktarı ödeyip almalarının mümkün olmadığını ifade etti..

Diyeceksiniz ki Torres ile ne alakası var bunun..Tamam Bale bu sezonun en formda oyuncularından biri..Değeri yüksek ve talibi de çok..Ancak Torres de boş oyuncu değil..Bale 40dan fazla ediyorsa Torres de eder diye düşünüp Chelsea'ye red cevabı verirse Liverpool yönetimi şaşırmamak lazım..

Miktarların uçukluğu ortada..Man City ve Real Madrid sağolsun..

O maç bu maç olsun!!..

Yarın ki Trabzon maçı sezonun final maçıdır desek abartmış olmayız herhalde..Yenilirsek tamamen beraberlik halinde ise %50 ihtimalle şampiyonluk yarışından kopmuş olacağız..3 puan dışı her sonuç bize yaramıyor yani..10 ya da 7 puan kapanılmayak farklar değil diyenler çıkar mı bilmem ama zaten puan kaybı halinde sıkıntı puan farkı değil takımın büyük maçları kazanamıyor olması olacak ve bu yüzden umutlar iyice azalacak..Tabi biz bu ihtimali düşünmek bile istemiyoruz..Hatta bu yazdıklarımı unutun gitsin..

Kazanmamız halinde lig çok farklı yere gelecek..Ayaklar yere sağlam basacak,güvenimiz,moralimiz artacak..Bursa-Gs maçı skoruna göre belki bir basamak bile yükseleceğiz..En büyük etkisi ise Trabzonspor karışacak,panik başlayacak..Bu yüzden ne 3 ne 6 puanlık maç bu..Coştum belki ama 10-15 puanlık maç bu..

Bazen umudumuz olmasa bile bazı maçların öncesinde fena gaza gelmişliğim vardır..Yarın için aslında sonuçtan oldukça eminim..Yeneceğiz..Gaza geldiğim nokta ise oyun yönünde..Bu sezon pek göremediğimiz bir Fenerbahçe göreceğiz sanki yarın sahada..Basan,ısıran,gol atınca kapanmayan aksine 2.yi 3.yü kovalayan bir Fenerbahçe göreceğiz sanki yarın..Takımı ateşleyen,susmayan,desteği kesmeyen bir taraftar da olursa bu takımın arkasında tadından yenmez..

Çok mu gaza geldim,çok mu hayal kuruyorum bilmiyorum ama bu sezon belki de ilk defa bu kadar çok umutluyum bu takımdan..Gs maçı öncesi maç zor geçecek diyen biri olarak bu kadar umutluyum düşünün..

Manchester United tarihinden rakamlar..

Premier Lig kurulduğundan beri geçen aşağı yukarı 20senede hiç tartışmasız en başarılı kulüp Manchester United olmuştur..Tam 11 şampiyonluğu var Epl tarihinde..Toplamda ise 18..Bu yüzden her ne kadar Arsenal blogu da olsak Manu ile ilgili bazı istatistikleri sizlerle paylaşmamız lazım di mi..

Oynanılan tüm karşılaşmalardan en çok forma giyen oyuncu Ryan Giggs..125i sonradan girmek olmak üzere toplamda 858 kez Manu forması giymiş Galli oyuncu..Manu ile en çok ilk 11 başlayan futbolcu ise efsane Bobby Charlton..Tam tamına 756 kere ilk 11de başlamış Manu ile Sir..Toplamda ise 758 kez Manu formasını giymiş..Sonradan oyuna en çok giren futbolcu ise hepinizin rahatlıkla tahmin edeceği gibi Norveçli golcü Ole Gunnar Solskjaer..366 kere Manu forması giyen nöbetçi golcü tam 150 maç oyuna sonradan girmiş..En efsane golü herhalde Bayern Münih ile oynanan CL finalinde attığı goldür..Hala oynayan futbolculardan Scholes 660,Gary Neville 602,O'Shea 376,Wes Brown 356,Rio Ferdinand 350,Rooney ise 300 kez Kırmızı Şeytanların formasını giymiş durumda..Efsane George Best ise tamamı ilk 11 olmak üzere 470 kez Manu forması giymiş..

163 ü rakip takımdaki oyuncuların kendi kalelerine attığı olmak üzere Manu tarihinde atılan 9061 gol var..Bunu da toplam 464 oyuncu atmış..En golcü isim Sir Bobby Charlton..249 gol atan efsane oyuncunun takipçisi 237 golle Denis Law..Aktif oyunculardan en golcü isim Ryan Giggs..158 gol atan oyuncuyu 150 gol atan Scholes takip ediyor..Wayne Rooney de 134 gollle listede..

Manu forması altında bir maçta en çok gol atan 2 futbolcu var..Best ve Halse bir maçta 6şar gol atarak rekorun sahipleri..Berbatov,Andy Cole ve Rowley ise attıkları 5şer golle listede yer alıyor..


Not:İstatistiklerin devamı gelecek..

Vela bir kez daha kiralandı..

Meksikalı forvetimiz Vela Wba'ya kiralandı..2.5 yıllık Arsenal macerasında 62 maçta forma giyip 11 gol atan futbolcu sezonun kalan kısmında Wba formasını giyecek..Daha önce de İspanya'da Salamanca ve Osasuna takımlarında kiralık olarak forma giyen Vela yetenekli olmasına rağmen bir türlü beklenen patlamayı yapamamış biri..Genelde kupa maçlarında daha çok forma şansı bulan Vela lig ve avrupa maçlarında ise daha çok oyuna sonradan girerek forma şansı buluyor..

Vela'nın gidişi için çok sayıda yetenekli forvetimiz varken oynaması için gitmesi gerekiyordu demiş Wenger..Vela'nın kaliteli bi topçu olduğunu da eklemiş..

Wba formasıyla 13-14 maçta 10 gol falan atmasını beklemiyoruz Vela'dan..Her maç oynaması öncelikli beklentimiz..Forma giydiği maçlarda da gol atarsa iyi olur..Wenger her ne kadar kaliteli forvetlerimiz var dese de Bendtner ve Chamakh'ı bile kesemiyorsa Vela'nın işi zor sanki..

Szczesny artık 1.kaleci..

Yıllardır devam eden bir kaleci sıkıntısı mevcut Arsenal'de..Almunia 1.kaleci olduğundan beri kalede ciddi anlamda sıkıntı yaşıyoruz..İspanyol kaleci iyi bir kaleci olabilir,ancak asla kalede güven duyulan biri olmadı,olmayacak da..Sakatlığı yüzünden oynamıyor olması da kayıp yerine avantaj Arsenal için..


Almunia yokken ilk tercih Fabianskiydi..O da tıpkı Almunia gibi kumaşı iyi ama güven vermeyen bir isim..Özellikle geçen seneki Porto maçında yaptığı hatalar hala akıllarda..Şansımıza o da sakatlanınca Wenger 3.kalecimiz olan Szczesny'e formayı verdi..İyi de yaptı..Bence yetenekli ve bir o kadar da güven duyabileceğimiz bir kalecimiz oldu artık..20 yaşındaki Polonyalı kaleci artık Wenger'in ilk tercihi..Pek sanmıyorum bu tercih değişsin..5 yıllık yeni sözleşme de imzalandı kendisiyle..Umarım bizi yanıltmaz ve yıllardır devam eden kaleci sıkıntımız sona ermiş olur..

Torres Chelsea'de(mi)..

Liverpool'un ligdeki kötü durumu ve %99 gelecek sezon CL'de oynamayacak olması Torres'in canını sıkan durumlar..Kariyeri açısından özellikle CL'de oynamayı çok önemseyen İspanyol oyuncu Liverpool'dan ayrılmayı kafaya koymuş durumda..Hatta Pazartesi gününe kadar Chelsea transferi olmazsa en geç sezon sonunda takımdan ayrılmayı kafaya koyduğu söyleniyor..

Suarez'in gelişi ve Chelsea'nin teklifini 40 milyon pound + Sturridge 'ye çıkarması sonucu P.Tesi günü Torres Chelsea'de haberlerini duyma ihtimalimiz oldukça arttı..

Suarez Liverpool'da..

Ajax ve Liverpool sonunda anlaşınca Uruguaylı forvet de Liverpoollu olmaya çok yaklaştı..Ajax resmi sitesinde yapılan açıklamada iki takımın bonservis için 26.5 milyon euro karşılığı anlaşmaya vardığı bildirildi..Geriye 2 aşama kaldı..Suarez'in adaya gidip sağlık kontrolünden geçmesi ve sonra da imza atması..

2013 yazında Ajaxla olan sözleşmesi sona erecek olan Suarez geçen sezon ki hem lig hem de Dünya Kupası performansıyla göz kamaştırmıştı..Suarez'in Liverpool'a gitmesi sonucu artık Torres'in de Chelsea'ye gitme ihtimalinin arttığını söyleyebiliriz..

28 Ocak 2011 Cuma

Theo formayı kaptı..

Theo Walcott'un Dünya Kupası kadrosunda olmaması tepki çekmişti 2010 yazında..Hücum hattında yaşanılan sıkıntıyı azaltacak biri Theo..Özellikle çabukluğu ve süratiyle takımı ateşlemesi,hücuma hızlı çıkarması ve son 2 yılda geliştirdiği son vuruşlarıyla takıma olumlu katkısı olabilirdi..

Sonunda hata yaptığını kabul etti Capello..Theo'yu kadroya almayarak hata yaptığını söyleyen İtalyan hoca Theo için 25 dakika oynar ve tehlikeli olabilirdi demiş..Zor bir seçim olduğunu Lennon'un çok formda olduğunu ancak çok iyi oynadığı 2 maç sonrası sakatlandığını söyleyen Capello eğer Theo fit durumdaysa Danimarka maçına ilk 11 de başlayacak demiş..

Van der Sar'ın son sezonu..

40 yaşında olmasına rağmen hala Mancheser United kalesini başarıyla koruyan,formuyla yedeklere forma yüzü göstermeyen Hollandalı kaleci Van der Sar sezon sonunda futbolu kesin olarak bırakacağını açıkladı..Fulham'dan Manu'ya transfer olduğundan beri kalede 1 numara olan Van der Sar aslında hala futbol oynayabilecek durumda olduğunu ancak ailesine daha fazla vakit ayırmak istediğini belirtmiş..Eşi beyin kanaması geçirmişti Hollandalı futbolcunun,bu yüzden böyle bir karar alması oldukça normal..Keşke böyle bir durum olmasaydı da Hollandalı kaleciyi bir süre daha sahalarda görebilseydik..

Zaytung haberi gibi kura..

Dünyanın herhalde en saçma kupa statüsü Ziraat Türkiye Kupası'na aittir..Eleme maçları sonra gruplar gruplardan sonra gene eleme maçları olması zaten sıkıntı vericiydi..Heyecanı azaltan ve özellikle alt liglerdeki takımların ilerlemesini engelleyen grup sistemi ne kadar saçmaysa gruptan sonra aynı gruptan çıkan takımların tekrardan birbirleriyle eşleşmesine olanak veren kura sistemi de bir o kadar saçma..Yani grup lideri ya da 2.si olmanızın bir anlamı ya da bir farkı yok..

Bugün çekilen kuralar sonrası aynı gruptan çıkan her takım birbirleriyle eşleşti..Bunun benzeri,örneği olan bir durum yoktur sanırsam..En kısa zamanda şu kupa statüsü değişir umarım..Önümüzde FA Cup gibi bir örnek var..Çok mu zor yani bunu uyarlamak..

27 Ocak 2011 Perşembe

Aferin Caner..

İddiası olmayan bir maçta bile gereksiz kart görüp atılmayı başardı Caner. Kırmızı kart cezalısı oldu hafta sonu oynanacak Trabzonspor maçı öncesi. Koca bir aferin kendisine.

Sene başında Gs`den gelirken ümitliydim ben bu çocuk için. Orjini sol bek değil o yüzden böyle kötu oynuyor diye onu az savunmadık. Ama şu yaptığı sorumsuz hareket sonrası Caner`i savunmakla hata yaptığımın farkına vardım. Sözleşme zamanı ben profesyonelim diye ortalarda gezip sezon içinde amatörce hareket eden oyunculardan bıkkınlık geldi. Şu maçta kırmızı kart görmek de Bilica`yı kaptan olarak maça çıkarmaktan sonra günün en başarılı  ikinci hareketi oldu.

Büyük kaptan!!

Futbol takımı kaptanlığı önemlidir. Hele de Fenerbahçe gibi bir takımın kaptanlığı. Büyük bir camiayi temsil ediyorsun kolay değil. Sahada oyunculara örnek olmak lazım, yeri geldiğinde kontrolü ele alan yeri geldiğinde takımı ateşleyen oyuncu olman lazım ya da sakinliğinle takımı frenleyen. Yani Bilica'da olmayan her şey gerekir kaptan olman için. Gençlerbirliği kupa maçına Bilica`yı kaptan olarak çıkaranları tebrik ediyorum. Kaptanlığı bu kadar ucuza indirgemek başarıdır, tebrik gerekir.

Adım adım Real Madrid-Barcelona finaline..

İspanya Kupası yarı final ilk maçları dün oynandı..Barcelona ligde 8 attığı Almeria'yı kendi evinde 5-0 yenerek rövanş için çok büyük avantaj sağladı..Messi ile başlayan David Villa,Messi,Pedro sırası ile devam eden gol yağmuru Keita ile sona erdi..Rövanşta mucize bir skor olmazsa Barcelona kupada finale kaldı diyebiliriz rahatça..


Bir diğer yarı final maçında ise Sevilla ile Real Madrid karşılaştı..Benzema'nın golüyle 1-0 kazanan Real rövanş için önemi bir avantaj kazandı..Jose'nin takımı turu burdan vermez..Madrid takımı da finalde diyebiliriz  rahatça..





Benzema'nın gol atması en çok Jose Mourinho'yu mutlu etmiştir herhalde..Adebayor'un gelmesiyle 2 forvete sahip olan Mourinho böylelikle hücum hattında alternatife sahip olmuş oldu,ayrıca forma rekabeti artık başladı Real'de..Bu da oyuncuların performansına olumlu yansayacaktır..

Barcelona-Real Madrid finali en son 1990 yılında oynanmış ve kupayı 2-0lık skorla maçı kazanan Barcelona kazanmıştı..

Gol mü değil mi..


Pozisyon Sevilla-Real Madrid maçından..Fabiano'nun şutunda Albiol topu çizgiden çıkardı(hakem gol vermediği için böyle diyoruz)..Sevillalılar gol olduğunu,Real Madridliler ise topun tamanının çizgiyi geçmediğini iddia ediyor..Karar sizin..

Ferguson en az 5 yıl daha Manu'da..

Manchester United'ın Galli oyuncusu Ryan Giggs'e göre Sir Alex Ferguson en az 5 sene daha Manu'nun başında kalacakmış..Giggs'in dediği çıkarsa 2016 yılına kadar koltuğunda oturmaya devam edecek Sir..1986'da başladığı Manu kariyerinde sayısız başarılara imza atan ve halen kulüp tarihinin en uzun görev alan teknik direktörü olan Ferguson 2016 yılında da görevinin başında olursa tam 30 yıl Manu'da görev yapmış olacak..Kırılması zor bir rekor..

Aynısını Aykut Kocaman yapsa ne denilirdi acaba..

Şenol Güneş ligi daha fazla önemseyip kupayı 2.plana itip 2-3 oyuncu hariç yedek kadroyla çıktı Beşiktaş maçına..Maç öncesi lider olan Trabzonspor maçı kaybedip Gaziantep Bld de Manisa'yı deplasmanda yenince kupadan elenmiş oldu..

0 puanla sonuncu olan Manisa'nın G.Antep Bld karşısında pek kasmayacağı belliydi..Yani kesin yenilirler bu yüzden ben kaybetsem de çıkarım mantığıyla hareket etmiş olması çok düşük ihtimal..Hadi bu mantıkla yola çıktı diyelim,bu skandaldır..Kendi kaderini rakibe bırakmak kafadan büyük hatadır zaten..Diğer ihtimal ise şu..Kupa benim asıl hedefim değil,asıl hedefim lig ve hafta sonu ligde kritik bir maç oynayacağım bu yüzden oyuncularımı dinlendireyim mantığı..Eğer Şenol Güneş bu mantıkla sahaya çıktıysa bu daha da büyük skandal..Bir takımın 3 günde 1 maç oynayacak oyuncu kadrosu ve maç temposu yoksa bıraksın bu işi zaten..Tamam 30 yıla yaklaşan bir şampiyonluk hasretleri var..Ancak bugün kupadan elenmeyi göze alan takım en yakın rakibinde 5 bir sonraki rakibinde 7 puan önde..Yani kaybetse bile hala avantaj onda..Ve ligin bitmesine o maçtan sonra 15 maç daha var..Neler değişir neler 15 haftada di mi,bunu geçen sene gördük..Ama Şenol Güneş belli ki korktu 2 kulvarda birden yürümeye..

Çok merak ediyorum aynısını Aykut Kocaman yapsa ne derdi futbol dünyası..Ne korkaklığı kalırdı ne de çapsızlığı..Ama biz gördük kim çapsız kim korkak..

26 Ocak 2011 Çarşamba

Yıllık 7.3 milyon dolar için istikamet Çin..

Uzak Doğu pazarı son 8-10 yıldır büyük avrupa takımlarının yeni gözdesi olmuş durumda..Özellikle 2002 Dünya Kupası sonrası futbola artan ilgi sonrası yaz kamplarını burda yapmaya başlayan takımlar milyon eurolar karşılığı özel maçlar,turnuvalar oynayarak kendilerine ek gelir sağlamakta..Bununla beraber Uzak Doğulu futbolcuları transfer eden kulüpler forma satış rakamlarını da arttırmış durumda..

İlgiyi kullanıp gelir elde etme yollarına bir tanesi daha eklenmiş durumda..Serie A şampiyonu ile İtalya Kupası sahibinin oynadığı İtalya Süper Kupası 3 sene boyunca Çin'de oynanacak..2014 yılına kadar oynanacak maçlar sayesinde Uzak Doğulu firmalarla sponsorluk anlaşmaları yapmayı planlayan İtalyan takımları bakalım bu hedeflerine ulaşabilecekler mi..

Maçlar sırasıyla Beijing, Shanghai ve  Guangzhou'da oynanacak..Her maç için toplam 7.3 milyon dolar ödenecek..Aslında bu sene de maç Çin'de oynanacaktı ancak İnter'in Atletico Madrid ile Süper Kupa maçı olduğu olduğundan Çin'e gitmeyi reddetmesi üzerine anlaşma 2011 yılına ertelenmişti..

De Boer'den Liverpool'a mesaj..

Ajax teknik direktörü Frank De Boer Suarez transferi konusunda Liverpool'a Cumartesi'ye kadar süre verdi..De Boer bu transfer sürecinin çok uzadığını ifade etmiş..Hollandalı teknik adam Liverpool'a bu transfer için ya tekliflerini arttırırlar ya da bu konu kapanır diye de mesajı yollamış..Ajax'ın istediği rakam 30 milyon pound,Liverpool bu rakamı vermeyi kabul ederse transfer gerçekleşecek..Yok eğer Cumartesi'ye kadar anlaşma olmazsa Ajax kulübü her gün için 5 milyon pound ekleyecek bonservis miktarına..Liverpool Suarez'i almak istiyorsa elini çabuk tutmalı..

El-Hadji Diouf ve Konyaspor..

Premier Lig'in en sevilmeyen oyuncularından birisidir Blackburn Rovers forması giyen El-Hadji Diouf..2002 Dünya Kupası'nda Senegal forması ile adını duyuran Diouf'un talipleri arasında Konyaspor da var..İngiliz kaynaklı haberlere göre Konyaspor Blackburn'e oyuncu için teklif yapmış..Oyuncunun ilk tercihi Epl'de kalmak olmasına rağmen Konyaspor'a gitmeyi de ciddi olarak düşündüğü konuşuluyor..Sezon başından beri para yok diye ağlayan Konyaspor ve Ziya Doğan ya gömü buldu ya da İngiliz basını da Fotomaçlaşmaya başladı..

Eskilerden

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...