25 Ağustos 2012 Cumartesi

Aykut da KOCAMAN Alex de..

Aykut Kocaman Alex'i önce Moskova deplasmanında yedek bırakıp sonra da Antep maçı kadrosuna almayınca kıyamet koptu..90lı yıllarda kongrelere yön veren gruplara benzeyen kutuplaşma bu sefer sosyal medyada başladı..Alexçiler , Aykut Kocamancılar..

Öncelikle bu sürecin çok uzun süreceğini düşünmüyorum..Hocanın kafasından Alex'i tamamen sildiğine , bir daha oynatmayacağına ihtimal vermiyorum..Tabi eğer Alex twitter'da bu kadar açık konuşmaya devam ederse durum farklı noktalara gidebilir..Herşeyden önce bir futbolcunun hocası kıskançlıkla suçlaması büyük hata..Mutsuz olduğunu dile getirmesi ise daha da büyük hata..Kimse kusura bakmasın ama Alex bu süreci uzatmanın peşinde gibi geldi bana..Kaptanın susması , sıkıntısını hocanın yüzüne söylemesi daha doğru olurdu bence..

Esas sorun ise taraftarda..Hocayı hep destekledim , ancak desteklerken özellikle son zamanlarda eleştirdim de..Eleştirme sebebim de hocanın başarılı olmasını çok istememdir , daha uzun yıllar onu Fenerbahçe teknik direktörü olarak görmek istememdir..

Tabi bir de sözde hocaya destek verip , başarısızlık halinde direkt saldırı moduna geçenler var..Geçen sezon oynadığımız Gs maçları sonrası tribünde denk gelmiştim böylelerine ,dün akşam ise sosyal medyada..

Hocayı küçümseyen tavırlar , Alex'i ilahlaştırıp hocayı sıradanlaştıran yazılar , hakaretler..

Burada pek dile getirmedim ama dost sohbetlerinde geçen sene herkesin bizi örnek gösterdiği süreçte birlik modunun gerçeği yansıtmadığını , ilk olumsuzlukta kutuplaşmaların ortaya çıkacağını söylüyordum..Sağolsun Fenerbahçe taraftarı haksız çıkarmadı beni..

Hocayı savunanların Alex'i oynatmama konusunda oldukça mantıklı sebepleri var..Bunlar doğrudur ya da değildir ama sonuç olarak oldukça mantıklı gerekçeler..Misal sistem , misal yaş , misal disiplin..

Alex'i savunanlar ise kimse kusura bakmasın ama ağır saçmalıyorlar..Hoca Alex'e takık , oynatmıyor diyorlar..Sonra bir istatistik paylaşılıyor ve görüyoruz ki Alex son 3 sezonda maçların %91 inde ilk 11 başlamış..Hoca Alex'i kıskanıyor diyorlar , rekoru geçmesin diye uğraşıyor diyorlar..Oysaki rekor lig için geçerli ve hoca Alex'i kupada oynatmıyor..Çift forveti övüp biz neden oynamıyoruz diyorlar ama Alex'in 4-4-2'de nerede oynayacağını sorduğumuzda sus pus oluyorlar..Bir de üstüne hocaya hakaret ediyorlar..

Neyse..Çevremizdeki iki yüzlüleri gördük..Aykut Kocaman gibi futbolculuğu sırasında efsane olmasını görmezden gelen , ayrılmak zorunda bırakıldığı zaman Fenerbahçe'ye rakip olarak çıktığı ilk maçta onbinlerce insanın tribünde ağlamasını unutan ya da BİLMEDEN ezbere konuşan insanları gördük..

Dün gece hocaya saydıranlar  ne Trabzon maçında malum tezahüratı söyleyin ne de tribünde Aykut Kocaman için söylenen bestelere eşik edin..Kıvırmayın..

Aykut Kocaman için de birşeyler yazmam gerekiyor..Olası bir kötü sonuçta alacağı müthiş eleştiriye rağmen Alexsiz oynama konusunda büyük bir cesaret gösterdi..Kendisinden aynı cesareti oyun sisteminde , oyuncu tercihlerinde de görmek istiyorum artık..Alex'i kesip kendi evinde Antep'e karşı Baroni ve Selçukla çıkma hocam..Lütfen..

Hiç yorum yok:

Eskilerden

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...